Kleinschalige woonvoorziening van seniorenresidentie IJsselzicht geopend

Vrijdag 8 april opende Gijsbert van Herk, voorzitter van de Raad van bestuur van Stichting Humanitas, de kleinschalige woonvoorziening van seniorenresidentie IJsselzicht in Capelle ad IJssel.

Tijdens de goedbezochte en geanimeerde opening schetste regiodirecteur Martien Heeffer in het kort de totstandkoming van deze extramurale woonvoorziening.
Op de afdeling wonen mensen met dementie, die bij het zelfstandig wonen gebruik kunnen maken van een vorm van ondersteuning en begeleiding. De alleenstaande of het echtpaar woont zelfstandig in een ruim appartement met keuken en badkamer. De bewoners kunnen hun leven zo zelfstandig mogelijk blijven leven zoals zij dat gewend waren. Hun eigen gewoontes en mogelijkheden zijn daarbij het uitgangspunt. Er is een salon waar de bewoners gezamenlijk de maaltijd kunnen nuttigen en waar zij een persoonlijk, op maat gemaakt activiteitenprogramma kunnen volgen.

Er was ook gelegenheid een kijkje te nemen in een van de 12 ruime appartementen. Deze zijn aangepast aan de leefstijl en wensen van de senioren, met een bekende en herkenbare inrichting, waarbij het behoud van de vertrouwde omgeving het uitgangspunt vormde.