Presentatie boekje: ‘Eenzame kwesties’

De afgelopen weken hebben Coalitie Erbij Rotterdam en Eelco Koolhaas (Ministerie van Verhalen) professionals en vrijwilligers bij elkaar gebracht om verhalen op te tekenen. Verhalen die ons o.a. vertellen hoe rituelen mensen troost kunnen bieden en over de grote behoefte van ouderen om terug te kijken op hun levenservaringen. Deze verhalen zijn gebundeld in een boekje met de titel: ‘Eenzame kwesties’.

Donderdagochtend 2 juni was de presentatie van dit boekje in de Essalam Moskee in Rotterdam. Gijsbert van Herk, voorzitter van de Raad van Bestuur van Stichting Humanitas was één van de aanwezigen en ging met presentator Eelco Koolhaas in gesprek over het belang van de gemeenschap, naast het belang van familie in relatie tot eenzaamheidbestrijding.

Coalitie Erbij verbindt (welzijns-)organisaties en professionals in Rotterdam om eenzaamheid zichtbaar te maken en samen een vuist te maken tegen eenzaamheid. De Coalitie werkt samen met de Gemeente Rotterdam in het kader van het actieprogramma ‘Voor Mekaar’. Humanitas maakt deel uit van het kernteam.

Voor meer informatie, zie: http://www.coalitieerbijrotterdam.nl/2016/06/02/eenzame-kwesties-live-samen-een-boek-maken/