Humanitas slaagt soepeltjes voor kwaliteitseisen keurmerk

Met betrekking tot de extramurale zorg (thuiszorg) onderging men bij Humanitas onlangs een aantal tussentijdse audits (controles) die nodig zijn voor het behoud van het Prezo Keurmerk. Prezo staat voor Prestaties in de Zorg. Het Prezo keurmerk wordt uitgegeven en gecontroleerd door Perspekt. Het bijzondere van dit zorgkeurmerk is dat de mening van de klant leidend is. Naast de belangrijke cliënt enquêtes worden natuurlijk ook de organisatie onderdelen nog getoetst op met name werkwijze en handelen. Dit geeft uiteindelijk een beter en eerlijker beeld dan het alleen toetsen op het voldoen aan regels en voorwaarden.

Humanitas Noord en Kralingen Crooswijk, Humanitas Hoek van Holland en Humanitas Hillegersberg Schiebroek en Overschie werden verleden week door de auditoren van Perspekt bezocht en mochten hun keurmerken weer continueren. We feliciteren onze collega’s met de behaalde resultaten en bedanken onze cliënten voor hun medewerking aan de kwaliteitsenquêtes.

Gijsbert van Herk
voorzitter Raad van Bestuur