Uitreiking 1e exemplaar magazine “Oud worden in Nederland” in Humanitas De Leeuwenhoek

Woonomgeving steeds belangrijker voor ouderen

Afgelopen vrijdag 23 juni werd in Humanitas De Leeuwenhoek aan de West Kruiskade aan de oudste bewoner daar het eerste exemplaar van het magazine “Oud worden in Nederland”aangeboden. Bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk heette de mensen van het Sociaal Cultureel Planbureau en Platform31 van harte welkom. Later was er nog ruimte om met elkaar van gedachten te wisselen. Bewoners van De Leeuwenhoek werkten mee aan de totstandkoming van het blad.

U kunt het magazine hier downloaden.

Het aantal kwetsbare ouderen neemt toe. Ouderen wonen ook steeds langer zelfstandig met minder professionele ondersteuning. Hierdoor wordt de buurt belangrijker voor hun kwaliteit van leven. Samen met het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) publiceert Platform31 het magazine ‘Oud worden in Nederland’. Daarin staat de relatie tussen ouderen en hun woonomgeving centraal. Vanuit verschillende invalshoeken belicht dit magazine het belang van buurten en dorpen voor zelfstandig wonende ouderen. Artikelen op basis van onderzoek worden afgewisseld met verhalen uit Rotterdam, Nieuwegein en het Drentse dorpje Zwiggelte.

Lees verder/meer informatie op de website van Platform31.