Internationale Dag tegen Homo- Bi- en Transfobie

17 mei is het IDAHOT, de Internationale Dag tegen Homo- Bi- en Transfobie. Rotterdam Pride organiseert op 17 mei 2018 IDAHOT Rotterdam, in samenwerking met Humantas ESSM, COC Rotterdam, IDEM Rotterdam, RADAR, Roze in Blauw en de Veiligheidsalliantie Rotterdam een programma om dit onderwerp aan te kaarten bij verschillende doelgroepen.

Onderdeel van het programma voor professionals en vrijwilligers zijn drie kennislabs. Hierin worden thema’s besproken als intimidatie, vooroordelen, discriminatie en geweld. Thema’s die LHBTI’s dagelijks ervaren en waarvan de impact immens is. We verkennen de invloed van sociale ongemakken en onderzoeken de gevolgen op identiteit en sociaal wenselijk gedrag. Vanuit Humanitas zal LHBI Support een kennislab aanbieden over Schadelijk Traditionele Praktijken en de invloed hiervan op het leven van LHBTI jongeren. Bij de invulling van het kennislab is samengewerkt met het Netwerk Turkije en Roze in Blauw van de Politieeenheid Rotterdam.

Meer informatie over deelname en aanmelden? Kijk dan op https://www.facebook.com/events/769633673226762/