Bij een verpleeghuisopname toch samen blijven? Bij Humanitas kan het!

Bij een verpleeghuisopname toch samen blijven?
Samen met u bekijken we graag de mogelijkheden!

U kent de berichten misschien wel. “Echtpaar na zestig jaar huwelijk gedwongen uit elkaar”, “Zorgwet rukt bejaard stel uit elkaar” of “Echtparen regelmatig uit elkaar gehaald door verhuizing naar verpleeghuis”. Het zijn schrijnende berichten en je hoopt dat het jou nooit zal overkomen.

Het zou toch niet zo moeten zijn dat echtparen niet langer samen kunnen wonen als één van hen zodanig hulpbehoevend wordt dat verhuizing naar een verpleeghuis
in beeld komt. Niet iedereen weet dat partners in principe beiden in het verpleeghuis mogen gaan wonen wanneer één van de twee daar een indicatie voor heeft. De Wet langdurige zorg (Wlz) biedt wel degelijk mogelijkheden die samen blijven mogelijk maken. Ook als één van de partners wegens bijvoorbeeld dementie naar een verpleeghuis moet verhuizen. Struikelblok blijft vaak de beschikbare ruimte bij de zorginstelling.

Humanitas heeft die mogelijkheden wel, denkt daarin met u mee en probeert er desgewenst voor te zorgen dat samen blijven mogelijk is. Het is wel een beslissing die u goed moet overwegen en die niet altijd even makkelijk zal zijn. Het is echter van groot belang dat u weet dat er bij Humanitas wel mogelijkheden zijn. Heeft u vragen? Neem dan contact op met één van onze klantadviseurs. Zij helpen u graag en bekijken met u de mogelijkheden. Bel of mail voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak: 010 – 27 13 800 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl