Stichting Humanitas verkozen tot Echt Rotterdams Erfgoed

Museum Rotterdam presenteert met gepaste trots: Echt Rotterdams Erfgoed, deel 1
55 doorzetters, aanpakkers en verbinders

Op vrijdag 28 september lanceert Museum Rotterdam het boek Echt Rotterdams Erfgoed, deel 1. Met dit boek brengt Museum Rotterdam een ode aan de eerste 55 doorzetters, aanpakkers en verbinders die een speciaal keurmerk hebben ontvangen. Echt Rotterdams Erfgoed, deel 1 zal aan een select gezelschap worden gepresenteerd en burgemeester Aboutaleb zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen.

Museum Rotterdam vertelt en presenteert, naast de verhalen van toen, ook de verhalen van nu. Het museum volgt daarvoor al jarenlang bewoners, gemeenschappen en organisaties in de stad. Deze actieve collectie noemen we Echt Rotterdams Erfgoed (ERE). De deelnemers aan het ERE programma, inmiddels goed voor 55 portretten, laten samen in het boek zien wat er nu speelt in de stad. Aan de hand van uniek fotomateriaal maakt de lezer kennis met de Rotterdamse objecten, verhalen en mensen die een belangrijke rol spelen bij de actuele ontwikkelingen in de stad.

Nicole van Dijk, Conservator & Projectmanager Echt Rotterdams Erfgoed: “We spreken over Deel 1, want uiteraard blijven we samen met Rotterdammers op zoek gaan naar nieuw Echt Rotterdams Erfgoed! Onze stad is zo’n rijke bron aan verhalen.”

Stichting Humanitas is opgenomen in deel 1 van Echt Rotterdamse Erfgoed. Het is een welzijnsorganisatie voor de meest kwetsbare Rotterdammers, van 0 tot 100+ jaar. Humanitas biedt ze een plek waar zij laagdrempelig en open geholpen worden. Zij staan voor een inclusieve benadering, waardoor mensen volwaardig onderdeel van de samenleving blijven. De verbindende kracht die zij uitstralen in hun werkwijze maakt hen Echt Rotterdams Erfgoed.

Het boek wordt gelanceerd tijdens de week van het Echt Rotterdams Erfgoed. Van 28 september t/m 6 oktober kunnen alle Rotterdammers (en niet Rotterdammers) de actieve collectie van Museum Rotterdam zien, horen, proeven en beleven op diverse locaties in de stad.

Informatie Echt Rotterdams Erfgoed, deel 1
ISDN nummer: ISBN/EAN 978-90-828926-0-4