Boekpresentatie en tentoonstelling ‘Rotterdammers van Humanitas’ druk bezocht

Het was een gezellige drukte afgelopen vrijdag 21 september tijdens de opening van de tentoonstelling Rotterdammers van Humanitas en de presentatie van het gelijknamige boek. Voor het boek met indringende portretten van de hand van journalist Sander Grip en foto’s van Marieke Odekerken was veel belangstelling en aan de uitnodiging voor de presentatie hadden dan ook verschillende vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties gehoor gegeven. Directeur van het Museum Rotterdam gaf een korte algemene inleiding waarna Nicole van Dijk nog eens vertelde waarom Museum Rotterdam Humanitas de gelegenheid gaf in het museum te exposeren en de link legde naar het feit dat Humanitas gekozen is tot Echt Rotterdamse Erfgoed, waarover binnenkort het eerste deel in een boekenreeks wordt gepresenteerd. Humanitas bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk dankte daarna op zijn beurt het museum en vertelde trots te zijn op het feit dat er met zoveel organisaties van veel verschillende disciplines kan en mag worden samengewerkt. Van Herk bood vervolgens aan beide auteurs het eerste exemplaar van het boek aan (zie foto). De tentoonstelling bestaande uit 20 van de portretten is tot 4 november a.s. te zien in de hal van Museum Rotterdam aan het Rode Zand 26.

Het boek Rotterdammers van Humanitas is te koop of te bestellen bij de betere boekhandel en natuurlijk online te koop via bijvoorbeeld bol.com: klik hier voor meer informatie of aanschaf van het boek.