Burgemeester Aboutaleb opent a.s. zaterdag 29 september Huis van de Wijk in Hoek van Holland

Zaterdag 29 september is het zover. Na een ingrijpende verbouwing is Huis van de Wijk De Hoekstee klaar voor de start. Burgemeester Aboutaleb verricht om 13.30 uur de officiële opening. Welzijn op de Hoek, direct omwonenden en alle gebruikers zijn erbij. Het openingsfeest voor alle Hoekenezen volgt binnenkort.

Huis van de Wijk De Hoekstee (Mercator weg 50) is dé ontmoetingsplek voor alle inwoners van Hoek van Holland, jong en oud. U kunt er vrijwilligerswerk doen, een taalcursus of les in gezond eten volgen, sporten of gewoon even binnenlopen als u behoefte heeft aan contact. Ook kunt u er samen met andere bewoners zelf activiteiten organiseren. En wel zo handig: in het Huis van de Wijk zitten allerlei maatschappelijke organisaties onder één dak, zoals kindercentrum Het Kompas, Welzijn op de Hoek (van Vitis en Stichting Humanitas), het Centrum voor Jeugd
en Gezin, VraagWijzer en de stadswinkel. Daarnaast is De Hoekstee nog steeds het onderkomen van verschillende Hoekse verenigingen waaronder korfbalclub Ondo, harmonievereniging Rotterdam Aan Zee, balletschool Domingos en de biljartvereniging. Om alle bestaande en nieuwe gebruikers een mooi plekje te geven, is De Hoekstee de afgelopen maanden verbouwd en van binnen en buiten helemaal opgeknapt. Als burgemeester Aboutaleb zaterdag 29 september langskomt voor de opening is alles klaar.