Humanistisch Café 27 september 2018, na een lange warme zomer

Na een lange warme zomer gaat het Humanistisch café weer van start. We kunnen terugkijken op een aantal inspirerende café-avonden:

• Zo is er een inleiding geweest over het voeren van een Socratisch gesprek, waarna we met elkaar gesproken hebben over wat voor een ieder de term ‘humanistisch levensgevoel’ inhoudt.
  • We hebben een milieucoach als gastspreekster gehad, die aan de hand van een quiz veel zinvolle informatie gaf over energiebesparing.
  • Verder hebben we een lezing over mindfulness gehad, met vooral een praktische kennismaking hiermee.
  • Op de laatste avond van het seizoen hebben we kunnen genieten van bijzondere muziek.

We kijken uit naar een nieuw verrassend seizoen.

Op 27 september is onze spreker Patrick van Wageningen.

Hij is 1e graads docent humanistisch vormingsonderwijs en levensbeschouwing (HVO), en masterstudent Humanistiek aan de Universiteit voor Humanistiek. Het hoofd-thema van vanavond zal zijn: weerbaarheid. Hoe kunnen we vanuit het humanisme weerbaar worden voor verlokkingen, in vrijheid keuzes maken, zelf richting geven aan het leven, vragen blijven stellen?
Hoe kunnen we als mens verantwoordelijkheid nemen voor de wereld? Patrick zal niet alleen wat meer toelichting geven op bovenstaande vragen, maar ons ook uitnodigen om mee te denken en mee te praten over mogelijke antwoorden.

Het belooft een avond te worden met voldoende uitdaging voor onze hersenen.

We hopen u weer als vanouds te kunnen verwelkomen!

Het Humanistisch Café is een initiatief van verschillende Rotterdamse Humanistische organisaties. Elke laatste donderdag van de maand wordt er een Humanistisch Café gehouden, elke keer met een ander thema en een andere spreker: een wetenschapper, kunstenaar, filosoof of andere deskundige. Locatie: Humanitas-Bergweg, Bergwegplantsoen 10, 3037 SK Rotterdam. Bereikbaar: tramlijn 4 en 8, halte Soetendaalseweg.