Humanitas, ook op de Rotterdam pride

Van 27 t/m 30 september vond de vijfde editie van de Rotterdam pride plaats. Voor iedereen die de vrijheid van seksuele diversiteit wil vieren! Ook bij Humanitas hing natuurlijk de regenboogvlag uit!
Zowel het Expertisecentrum Seksualiteit Sekswerk en Mensenhandel (ESSM) als Bureau Hiv Hulpverlening van Stichting Humanitas waren aanwezig op de Fabulous Conference of Love (Confab) in de Doelen op donderdag, tijdens de pridewalk en op het pride festval op zaterdag en op het pride family festival op zondag.

Op donderdag verzorgden beiden, in samenwerking met Hiv Port, op de Confab een workshop over schadelijke traditionele praktijken en chemsex, en bemanden een stand met meer informatie. Op zaterdag konden mensen zich laten fotograferen in de fotobooth, liedjes beluisteren van het transgenderkoor, tijdelijke pride tattoo’s laten zetten en/of meedoen met het chemsex memorie spel. Bureau Hiv Hulpverlening werkte tijdens de pride samen met andere organisaties onder de naam HIV010. omtrent hiv en aids in Rotterdam, het zogenaamde HIV010. Tevens was er de mogelijkheid tot een gratis hiv sneltest in de bus van de GGD. De testen zijn gesponsord door Aids Healthcare Foundation. Deze organisatie biedt twee maal per maand gratis, anonieme sneltesten bij Stichting Humanitas.

Tijdens het pride family festival op zondag bood ESSM kinderen de mogelijkheid zich creatief te uiten door te kleuren, knuffelen en uitrusten op een grote (opblaasbare) flamingo en verkleed op de foto te gaan in de fotobooth.

Klik op een foto om te vergroten.