‘Ontmoet en groet dag’ georganiseerd door studenten Albeda in Humanitas De Steenplaat

Negentien studenten van het Albeda Zorgcollege, die via de praktijkgestuurde leerroute les-krijgen in de Steenplaat zijn nu vijf weken bezig met hun mbo-opleiding verzorgende-IG en maatschappelijke zorg (VIG-MZ).

Afgelopen maandag, 1 oktober, organiseerden ze leuke activiteiten voor de bewoners in het restaurant van De Steenplaat. Ze bedachten zelf vooraf wat ze gingen doen. Ook de uitnodigingen voor de ‘Ontmoet & groet dag’ maakten zij zelf en hebben ze verspreid op de afdelingen. Na een begroting gemaakt te hebben (en na goedkeuring daarvan), deden ze ook zelf de inkopen.

Op de dag zelf haalden ze de bewoners op en begeleidden ze bij de verschillende activiteiten. Er was een high tea met lekkere hapjes, een schildertafel waar schilderijtjes werden gemaakt en een beauty-tafel, waar de haren van de dames werden gekapt en de nagels gelakt. De studenten gaven de bewoners ook veel persoonlijke aandacht. Wie het meest heeft genoten van deze middag, de bewoners of de studenten is moeilijk te zeggen: het was voor hen beiden een feestje!

Klik op een afbeelding om te vergroten.