De Bijenkorf Rotterdam trakteert vrijwilligers Humanitas op exclusieve styling workshop

Op donderdag 4 en woensdag 10 oktober j.l. kregen 30 vrijwilligers van Humanitas die werkzaam zijn in de Huizen van de Wijk in Feijenoord een prachtcadeau aangeboden door de Bijenkorf Rotterdam in de vorm van een styling workshop. De deelnemers ontvingen adviezen over kleding en make-up en praktische tips zoals ‘ wat staat je wel en niet’ en, ‘ hoe kun je jezelf het best presenteren’. Adviezen die van grote waarde kunnen zijn bij het vinden van een baan; de ambitie die een deel van de vrijwilligers die werkzaam zijn in de Huizen van de Wijk zeker heeft.

Een professionele fotograaf volgde hen tijdens de workshop en zorgt voor een set bruikbare foto’s, onder andere te gebruiken voor hun nieuwe C.V. Tijdens de workshop van 10 oktober kwam Humanitas bestuurder Gijsbert van Herk een kijkje nemen.

In het gebied Feijenoord runt Humanitas 12 Huizen van de Wijk. Deze buurthuizen, voor en door bewoners, worden grotendeels mogelijk gemaakt door de inzet van vrijwilligers. Voor een deel van de vrijwilligers geldt dat zij op zoek zijn naar een betaalde baan en in het buurthuis o.a. werkervaring opdoen. Humanitas begeleidt hen daarin.