Begeleide Omgangregeling Rotterdam (BOR) van Stichting Humanitas genomineerd voor de Rotterdamse Kinderrechten Award

Met deze nominatie maakt BOR kans op een geldprijs van € 10.000,- die aan het project besteed kan worden. Gemeente Rotterdam reikt deze prijs nu voor de 2e keer uit en vraagt daarmee samen met ons aandacht voor de rechten van het kind.
Begin november zal duidelijk zijn of we tot de drie laatste kanshebbers behoren en op de prijsuitreiking van 20 november in het Stadhuis op de Coolsingel aanwezig zullen zijn.
De (anonieme) nominatie vond plaats op basis van deze omschrijving:
“BOR stimuleert ouders in scheiding om hun kind voorop te stellen. Zowel ouders als kind krijgen daardoor hele praktische ondersteuning van de vrijwilliger, waarbij hij ook in de speeltuin of bij ouders thuis komt voor de omgang. Dus niet alleen maar op kantoor. De coördinator gaat daarnaast met ouders in gesprek om te bespreken wat er goed gaat en wat er anders kan. Ouders en kind worden hier echt verder geholpen!”

Meer informatie over BOR vindt u hier:.