Human Included-Prijs voor 2e jaar uitgereikt

Na eerdere, zeer goed bezochte avonden in Apeldoorn, Utrecht, Haarlem en Groningen werd ‘ De Leeuwenhoek on tour’ maandagavond 15 oktober j.i. in Arminius in Rotterdam afgesloten met een uitverkochte zaal. Behalve dat er exclusieve, niet eerder vertoonde beelden te zien waren uit de documentaireserie gingen de aanwezige mantelzorgers, medewerkers werkzaam in de zorg en andere betrokkenen onder leiding van een gespreksleider met elkaar het gesprek aan over hoe de zorg voor mensen met dementie nog beter, menselijker en liefdevoller kan en hoe we kunnen voortborduren op voorbeelden waarbij het al wel goed gaat.

Tijdens de debatavond in Arminius werd ook voor het 2e jaar de Human Included-Prijs uitgereikt. De prijs, voor ‘ het beste initiatief voor betere zorg aan mensen met dementie’ en in het leven geroepen door het Humanistisch Verbond, de Universiteit voor Humanistiek en Stichting Humanitas, werd door juryvoorzitter Anne-Mei The, hoogleraar langdurige zorg, uitgereikt aan Juliette van Gelder. .Met Odense Thuis dicht zij de kloof tussen thuis en verpleeghuis, een van de dilemma’s die ook in de documentaireserie In de Leeuwenhoek, aan de orde komt. Het initiatief van de winnaar zal ondersteund worden vanuit het netwerk van het Humanistisch Verbond en Stichting Humanitas.

Het resultaat van de gehele tour zal ook aan minister de Jonge van VWS overhandigd worden.