Verpleeghuis Hannie Dekhuijzen blij met belevenistafel

In verpleeghuis Hannie Dekhuijzen is het feest. De bewoners hebben namelijk een Belevenistafel gekregen. Een belevenistafel is een interactieve multi-touch tafel die gemakkelijk verplaatsbaar en rolstoelvriendelijk is.
Bewoners kunnen samen aan tafel zitten en activiteiten ondernemen. Er kunnen foto`s op worden bekeken, spelletjes op gedaan, samen muziek maken of zingen, enz.. Humanitas vindt het belangrijk dat bewoners op een zinvolle manier hun dag door kunnen komen. De Belevenistafel biedt ontspanning, beleving, stimuleert het geheugen en is prikkelend voor ouderen met dementie.

De Belevenistafel kon aangeschaft worden met financiƫle steun van Stichting RCOAK, Stichting Het R.C. Maagdenhuis / Stichting Brentano`s Steun des Ouderdoms. Op 29 oktober jl. is de Belevenistafel feestelijk in gebruik genomen.

Het was een hele gezellige opening en fantastisch georganiseerd door ons AB team. Er waren veel bewoners, vrijwilligers en familie aanwezig. Twee bewoners hebben de tafel uitgepakt. De tafel werd direct door iedereen uitgeprobeerd en er werd aan de hand van singles die er op stonden gezongen onder het genot van een bakkie met een taartje.