Humanitas feliciteert Edelweiss Textielverzorging

Edeweiss Textielverzorging wint FTN Energieprijs 2018

Donderdag 15 november werd tijdens het Nationaal Symposium Textiebeheer 2018 van de Federatie Textielbeheer Nederland (FTM_ de FTN Energieprijs 2018 uitgereikt aan Edelweiss Textielverzorging. De bekroning van opnieuw een succesvol jaar van energie-efficiencyverbetering en CO2-redutie binnen de sector textielservice.

Met een besparing van 3,9% over 2017 realiseert de sector wederom ruim boven de vereiste minimale 2% ten behoeve van CO2-reductie. ten opzichte van 2005 heeft de sector tot en met 2017 een besparing gerealiseerd van maar liefst 29,4%. De doelstelling van MJA3 is een besparing van 30% in 2020. De sector loopt daarmee op schema en zal die 30% naar verwachting ruim gaan overtreffen!

De genomineerde bedrijven waren Elis B.V. (locatie Uden), Rentex Floron (Bolsward) en Edelweiss Textieverzorging (Den Haag). Na een toelichting op de bereikte resultaten en doorgevoerde maatregelen door de genomineerden, liep de spanning op en werd Edelweiss Textielverzorging als winnaar van de FTN Energieprijs 2018 uitgeroepen!

De heer Frank van den Akker mocht de prijs, wisselbeker en bijbehorende oorkonde in ontvangst nemen uit de handen van Rudolf Vendrig (voorzitter Milieu & Techniek) en Ruud Meijer (nieuw verkozen voorzitter m.i.v. 2019). Alle genomineerden kregen, naast bloemen, een oorkonde omdat zij allemaal uitstekende resultaten hebben gehaald die navolging verdienen.