Drs. C. Verbrugge benoemd tot lid Raad van Toezicht Stichting Humanitas

Stichting Humanitas te Rotterdam maakt bekend dat drs. Claus Verbrugge (1964) met ingang van 1 januari 2019 is aangesteld als lid van de Raad van Toezicht van de Rotterdamse zorgorganisatie.

Verbrugge studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit en was meer dan dertig jaar, in diverse functies, werkzaam in het bankwezen en de financiƫle wereld. Sinds 2018 is hij Directeur Finance en Control bij het Albeda College, een van de twee grote regionale opleidingsinstituten in Rotterdam Rijnmond.

Met Verbrugge krijgt de Raad van Toezicht van Humanitas de beschikking over een zeer ervaren en deskundig toezichthouder. Hij brengt onder meer uitstekende kennis en expertise mee op het gebied van financiƫn, bestuur en gezondheidszorg. Van 2006 tot 2014 was hij raadslid te Rotterdam. Hij was lid van de commissie Zorg Ontzorgd met ICT van Zon MW in de periode 2014-2016 en voorzitter van de Commissie Gezondheidszorg van het VNO NCW van 2010 tot 2017. Hij is sinds 2009 voorzitter van de Raad van Toezicht van de CED groep en sinds 2014 toezichthouder bij Rotterdam Festivals.