Felicitatiemoment voor gemotiveerde groep verzorgenden IG in opleiding

In samenwerking met de gemeente Rotterdam en Zadkine is Humanitas juni 2017 gestart met een opleidingstraject voor uitkeringsgerechtigden tot Verzorgende niveau 3. De studenten die deze opleiding volgen hebben allen een opleiding tot helpende gevolgd en zijn ook eerder al werkzaam geweest in de ouderenzorg of kinderopvang.

De opleiding wordt volledig betaald door de gemeente en na eerst een jaar stagiair te zijn geweest zijn de studenten per september 2018 in dienst gekomen bij Humanitas, in de functie van leerling-verzorgende.

Tijdens een lunchbijeenkomst 14 januari bij Zadkine is deze groep – nu ruim halverwege hun studie – eens flink in het zonnetje gezet.
Behalve door Wethouder Said Kasmi (onderwijs, cultuur en toerisme) werd de groep ook toegesproken en gefeliciteerd door Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter bij Humanitas.

Gijsbert sprak zijn lof uit voor deze studenten en onderstreepte nog eens het belang van het samenwerken met andere partijen om ervoor te zorgen dat er voldoende handen aan het bed komen en blijven.

En voor de studenten geldt: na afronding van de opleiding zijn zij verzekerd van een duurzame baan in de zorg bij Humanitas.