Vlogstafette 2019

Op 31 januari ontving Gijsbert van Herk het officiële ‘Van huis naar Thuis-huisje’ uit handen van minister de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Op het ministerie in Den Haag werd daarmee het officiële startschot gegeven van de vlogstafette.

In het kader van ‘Huis naar Thuis’ werden bestuurders van zorginstellingen uitgenodigd om een dagje bij de ander te gaan kijken. Hoe kijken verschillende bestuurders aan tegen het creëren van een fijne thuissituatie voor de client. Gijsbert ging kijken bij organisatie Amsta in Amterdam.

Maar wat houdt die vlogstafette in? Het huisje dat Gijsbert van de minister kreeg is als het ware een estafettestokje die door medewerkers doorgegeven zal worden bij het maken van een vlogje in de zorg. Wat zijn de kleine, dagelijkse dingen in je werk waar je trots op bent? Wat maakt dat je het fijn vindt om bij Humanitas te werken? En wanneer ga je met een goed gevoel naar huis? Mooie en ontroerende momenten zitten soms in een klein hoekje. Door deze alledaagse ‘menselijke’ dingen te vangen in jouw mooie vlog, laat je een optimistisch en realistisch beeld zien van de verpleeghuiszorg. Dit doen we niet alleen voor collega’s, maar ook voor mantelzorgers, familieleden en voor toekomstige zorgmedewerkers. Want iedereen wil van een Huis een Thuis maken.

Ben jij de eerste die een vlog wil maken en daarmee de eerste bent die het huisje uit handen van Gijsbert ontvangt? Stuur ons een berichtje, dan zorgen we ervoor dat jij het huisje snel in handen hebt, zodat je mooie verhalen kunt gaan vloggen. Jij mag het huisje dan weer doorgeven aan je collega, die de volgende vlog maakt. En zo willen we mooie verhalen met iedereen delen. Ouderenzorg is mooie zorg, dat mag gezien en gehoord worden!