Nieuwe locatie voor Huis van de Wijk in Hillesluis

Maandag 4 februari 2019 gingen op de Hillevliet nr 90 de deuren open van het nieuwe ‘huis van de wijk’ in Hillesluis. Deze locatie staat bij inwoners ook wel bekend als de ‘oude technische school’. Dit huis van de wijk neemt daarmee de plaats in van het Ravennest dat ruim 30 jaar hét buurthuis van Hillesluis was en de komende tijd gerenoveerd zal gaan worden.

Een huis van de wijk is een ontmoetingsplaats. Een plek waar bewoners activiteiten kunnen organiseren en eraan deelnemen. Iedereen is welkom op de Hillevliet. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd zoals taallessen, beweeggroepen voor volwassenen, de kinderclub, koken en nog veel meer. Deze activiteiten worden georganiseerd voor en door buurtbewoners. Ook als bewoners vragen hebben over werk of zorg of ingewikkelde formulieren, kunnen ze terecht in het huis van de wijk.
Ook zal het nieuwe uitzendbureau Nieuwe Banen – een initiatief van Humanitas – starten in huis van de wijk. Iedereen uit Feijenoord die op zoek is naar een leuke en passende baan kan binnenlopen voor een gesprek.

Het huis van de wijk Hillevliet is een initiatief van Humanitas Welzijn Feijenoord. Bewoners die willen deelnemen aan de activiteiten of organisaties die een ruimte willen huren op de Hillevliet, kunnen een mail sturen naar lvandervelden@stichtinghumanitas.nl