Stichting Humanitas trots op opening Clubhuis Feyenoord

Heel veel blije en vooral ook trotse gezichten waren gisteren te zien op het Afrikaanderplein. Daar opende Feyenoord woensdag 6 maart namelijk het Clubhuis Feyenoord. Een plek van waaruit Feyenoord onder meer sport- en onderwijsprogramma’s aan gaat bieden. Stichting Humanitas is hierbij, naast eveneens Rotterdam Sportsupport en RTV Rijnmond, een belangrijke samenwerkingsparter om de maatschappelijke functie van Feyenoord ten uitvoer te brengen.

Bij de druk bezochte opening konden de kinderen uit de wijk al gelijk kennis maken met het aanbod van Feyenoord. Zo waren er veel trainers en begeleiders van Feyenoord aanwezig om kinderen te laten sporten op o.a. het basket- en voetbalveld voor de deur van het Clubhuis.

Voorafgaande aan het doorknippen van het lint door Feyenoord keeper Kenneth Vermeer, sprak onder andere bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk uit dat hij enorm trots is op de samenwerking met Feyenoord. En sprak hij zijn enorme waardering uit over het feit dat Feyenoord zijn nek uitsteekt om een positieve verandering in het gebied te brengen. “Het embleem van Feyenoord trekt zoveel mensen aan en brengt zoveel positiviteit met zich mee. Dat gaat zeker helpen om mensen in het gebied blijvend in beweging te brengen maar ook kansen te bieden voor de toekomst.”

Na deze woorden en het doorknippen van het lint stormden de kinderen naar binnen, gevolgd door een grote groep van genodigden en belangstellenden. In de schitterende ruimtes die straks bedoeld zijn om bewoners te ontvangen en kinderen sport- en onderwijs te bieden werden de bezoekers omringd door indrukwekkende afbeeldingen van roemruchte spelers als Giovanni van Bronckhorst en Willem van Hanegem. En door teksten als ‘Samen zijn we Feyenoord’. En dat was vooral ook het gevoel dat bij de bezoekers is blijven hangen.