Rotterdammers van Humanitas in Spijkenisse

Vandaag, bij de start van de week van zorg & welzijn, openden wethouder Wouter Struijk ( o.a. onderwijs) van de gemeente Nissewaard, directeur Tina Hoogstraaten van Zadkine Gezondheid, Welzijn en Sportcollege Spijkenisse en Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter van Humanitas Rotterdam, in aanwezigheid van zo’n 80 studenten de tentoonstelling ‘Rotterdammers van Humanitas’ bij Zadkine in Spijkenisse.

Gijsbert van Herk van Humanitas sprak zijn respect uit voor de studenten van Zadkine die al op relatief jonge leeftijd te maken kunnen krijgen met problemen, ziekte en aandoeningen van mensen die zorg ontvangen. Voorbeelden die we ook terugzien in de expositie. Ook gaf van Herk aan dat we – in onze neiging om te denken vanuit geldstromen, regels en richtlijnen – niet de mens achter de cijfers te zien.

Voor deze tentoonstelling opent Zadkine ook haar deuren voor mensen van buiten, zodat iedereen van de verhalen en portretten kennis kan nemen. Vanaf 12 tot 20 maart voor iedereen te zien op de Sportlaan 13 in Spijkenisse en van 25 maart tot 1 april is de tentoonstelling te zien bij Zadkine op het Bethemplein.