Humanitas werkt samen met Rotterdam in Koor

Humanitas gaat samenwerken met Rotterdam in Koor. Rotterdam in Koor is een  initiatief om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden in met name verzorgings- en verpleeghuizen. Het stadsbrede project startte al in januari dit jaar en onlangs vond voor Humanitas nog een officieel startmoment plaats in de vestiging De Steenplaat in de wijk Feijenoord met Edwin van Viegen van Rotterdam in Koor en bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk van Humanitas. Het ligt in de bedoeling de activiteiten nog uit te breiden naar zes andere Rotterdamse wijken.

Muzikanten Eddy Versloot en Rick Witlox weten de harten van de mensen te raken en hen te enthousiasmeren om mee te doen. Ze laten de mensen per sessie een uur genieten van de muziek, zang en van het samen zijn. Menige lach wordt op de gezichten getoverd maar soms komt er ook een traan van ontroering.

Rotterdam in Koor is ook een goed initiatief om bewoners van buiten de huizen van Humanitas te kunnen betrekken bij activiteiten. Iedere oudere is van harte welkom. Het wijkteam Feijenoord vindt het een mooie aanvulling op het aanbod in de wijk. Het is nu nog de kunst om de senioren verleiden deel te nemen. Er zijn al contacten met het Centrum voor Jeugd en Gezin in de wijk om de senioren persoonlijk uit te nodigen.

Meer informatie is te vinden op de website van het project: www.rotterdaminkoor.nl

Hieronder een korte video impressie van de samenzang in De Steenplaat.