De Verhalenman en Rotterdamse Stadsverteller: Humanistisch café van 27 juni 2019

Voor deze avond is Nico de Verhalenman uitgenodigd.

Nico Prins staat ook wel bekend als Nico de Verhalenman en Rotterdamse Stadsverteller. Hij vertelt namelijk al meer dan vijfentwintig jaar verhalen.

Als geboren en getogen Rotterdammer, opgegroeid tussen de havens, werd Nico op een gegeven moment door het Havenbedrijf Rotterdam gevraagd een presentatie te maken over de geschiedenis en de ontwikkeling van de stad Rotterdam als havenstad. Dat is nu alweer een eeuwigheid geleden, en Nico ging zich meer en meer in de ontwikkelingen van zijn stad verdiepen.

Als professioneel verteller reisde hij stad en land af om zijn verhalen te vertellen.
De afgelopen veertien jaar is hij druk bezig geweest rond de herontwikkeling van het gebied van de RDM/Heijplaat, hij weet daardoor ook veel van de huidige stand van zaken daar.
Nico groeide langzaam uit tot een autoriteit op het gebied van Rotterdam en de ontwikkelingen van de stad tot wat ze nu is. Momenteel werkt hij regelmatig voor Hotel New York en verzorgt rondleidingen en gidstoeren.

Daarnaast maakte hij een voorstelling over de oorlogsdagen vóór het bombardement. Nico’s kennis over de stad en zijn vakmanschap als verhalenverteller staan garant voor een avond vermaak met een educatief karakter, hij weet zelfs kenners van de stad nog iets nieuws te vertellen.

De avond wordt Nico muzikaal ondersteund door Jan van Bommel.

U bent van harte uitgenodigd te komen eten, praten, luisteren en misschien zelfs een beetje wijzer te worden!

Humanistisch Café
Het Humanistisch Café is een praatcafé voor iedereen!
Rondom een thema wordt zowel in een gestructureerde vorm als informeel met elkaar gepraat.

Kosten? Nog steeds €9,00. Daarvoor krijg je:

• ​een maaltijd
  • een drankje
  • een kop koffie of thee

Plus een inspirerende avond.

Waar?
Humanitas Bergweg
Bergwegplantsoen 10
3037 SK Rotterdam (tran lijn 4 en lijn 8 stoppen er voor de deur).