Home-Start Nederland viert feest!

Al 25 jaar ondersteunen vrijwilligers van Home-Start ouders bij de opvoeding van hun opgroeiende kinderen. In de gemeente Rotterdam wordt het Home-Start programma uitgevoerd door Stichting Humanitas. Afgelopen jaar zijn hier 181 gezinnen met 353 kinderen ondersteund.

In Rotterdam is dit woensdag gevierd met een feest in speeltuin De Torteltuin. Alle huidige Home-Start gezinnen en hun vrijwilliger waren uitgenodigd.

Een kort verslag
De weersberichten hielden ons die ochtend nog even in spanning, maar gelukkig bleven de buien uit en liet de zon zich regelmatig zien. De kinderen konden daardoor heerlijk spelen en gebruik maken van alle extra activiteiten die er voor hen was georganiseerd. Met een strippenkaart in de hand gingen ouders, kinderen en vrijwilligers erop uit. Zo was er een schminktafel, kon je je verkleden en (lekker gek) op de foto, kon je glitter tattoo laten maken, springen op het springkussen en natuurlijk was er taart en veel lekkers.

Voor ouders betekende dit feest ook een mooi moment voor ontmoeting met andere ouders en kansen om nieuwe contacten te maken. Ouders, kinderen en vrijwilligers hebben deze middag een start gemaakt met het maken van een slinger van feestvlaggetjes. Aan het einde van het jubileumjaar, in de week van de opvoeding 2019, brengen we de feestvlaggetjes uit heel Nederland bij elkaar om te kijken of we 25.000 versierde vlaggetjes hebben weten te maken.