Humanitas Bergweg gaat viraal

Een filmpje van dansende politieagenten bij Humanitas aan de Bergweg ging vorige week bijna direct na het op Facebook werd geplaatst viraal. In korte tijd konden meer dan 600.000 mensen zien hoe agenten van de Politie Rotterdam en cliënten van Humanitas zich met elkaar vermaakten tijdens de gymnastiek die aldaar vier keer in de week gegeven wordt. Een grote stroom aan reacties op het filmpje volgde en die waren bijna allemaal positief.

Een enkeling vroeg zich af of de politie niets beters te doen heeft dan dansen bij Humanitas. Een antwoord op deze vraag is snel gegeven: ‘Jazeker hadden ze iets nuttigers te doen en dat deden ze ook. Ze waren aanwezig op een bijeenkomst bij Humanitas en tijdens de pauze lieten ze zich verleiden om een dansje te wagen met de aanwezige cliënten’.

Ook de wat serieuzere media pikten het filmpje op:

Rotterdamse agenten dansen met bewoners Humanitas: ‘Muziek verbindt’

Deel dit artikel: Bewoners van Humanitas aan de Bergweg in Rotterdam hebben op de dansvloer gezelschap gekregen van de politie. Agenten lieten hun beste dansmoves zien en dat kan op sociale media rekenen op een hoop positieve reacties. De agenten waren voor een bijeenkomst bij Humanitas.

Dansende dienders stelen de show: ‘Het zijn net mensen’

Het regent complimenten op Facebook voor de dansmoves van een paar Rotterdamse agenten. De agenten waren op bezoek bij een woonzorgcomplex van Stichting Humanitas in Rotterdam waar de sfeer er al goed in zat. De dienders dansten gezellig mee. In de video is te zien hoe agenten flink met de heupen schudden.

Voor wie het filmpje gemist heeft: