Kick-off Sport en Cultuur Club Hillesluis

Bijna 170 kinderen van de Savornin Lohmanschool en Basisschool Willem van Oranje kregen een voorproefje van Sport en Cultuur Club Hillesluis. De club voorziet in samenwerking met beide scholen en lokale aanbieders van sport, kunst en cultuur in de extra lesuren die sinds dit schooljaar gelden voor veel basisscholen in Rotterdam-Zuid.
Straks kunnen de kinderen zich o.a. door middel van een app inschrijven voor de extra lessen die zij willen volgen. Er is keuze genoeg. De kinderen die meedoen kunnen kiezen uit hockey, voetbal, acteren, dammen, knutselen, koken en veel meer.

Door het enthousiasme van de kinderen was het een inspirerende kick-off van Sport en Cultuur Club Hillesluis. De blije reacties blijven mooi om te zien en zorgen voor nog meer trots en motivatie bij iedereen. Als club zijn wij er klaar voor. Samen en met veel dank aan beide scholen en lokale aanbieders van alle activiteiten gaan we ervoor zorgen dat straks al deze kinderen zich verder kunnen ontwikkelen en meer vaardigheden opdoen.

Ver hoeven de kinderen niet te reizen want alle naschoolse activiteiten vinden plaats in hun eigen wijk. Zo blijft de club bereikbaar voor iedereen. De extra lesuren worden gegeven in het Huis van de Wijk Hillevliet en 2 sportzalen in de wijk.

Sport en Cultuur Club Hillesluis is een samenwerking van de Savornin Lohmanschool, Basisschool Willem van Oranje, Humanitas, BB Rotterdam (voetbal), I Am Movement, Constant Charlois Rotterdam, Stichting ACA, MoveDis, Suave Global, Abdelkwan Rotterdam, KariMoves, Hockeyclub Feijenoord, Jeugdtheater Hofplein, Cure+ en House of Esports. Klik hier voor het programmaboekje.

Volg je ons al op Facebook? Daar staat een leuke video van deze dag en houden we je op de hoogte van al het nieuws uit de wijk!