Tweede kamerlid Antoinette Laan in Hoogvliet

Afgelopen vrijdag 13 december ontving Humanitas bestuurder Gijsbert van Herk het tweede kamerlid Antoinette Laan op de locatie Humanitas Hoogvliet, kleinschalig wonen voor ouderen met dementie. Zij ging o.a. in gesprek met van Herk e.a. over wat er nodig is om mensen ook tijdelijk in een zorginstelling te laten verblijven. Hoe kunnen bijvoorbeeld regeldruk en bureaucratie verminderd worden zodat het aanvragen van mantelzorgondersteuning of respijtzorg makkelijker gemaakt wordt? Hoe kunnen drempels weggenomen worden zodat het zorgaanbieders makkelijker gemaakt wordt om deeltijdverblijf aan te bieden.

Dit ook met als achtergrond de kamervragen die Laan e.a. eerder aan de minister gesteld hadden aangaande dit thema.

Uiteraard was de leukste aanleiding van dit werkbezoek een gezellige bingo met mooie prijzen voor de bewoners van het kleinschalig wonen, georganiseerd door het team Van Laan. Antoinette Laan heeft sinds kort de portefeuille zorg in de 2e kamer overgenomen en reist alle provincies langs met een dergelijk bezoek. In Zuid Holland bezocht ze dus Humanitas als 1e in deze reeks.