Fijn oud(er) worden! Je leven lang leven. Hoe zie jij dat voor je?

Fijn oud(er) worden! Je leven lang leven. Hoe zie jij dat voor je? Heb jij daar ideeën over?

Het project Leven Lang Leven roept iedereen op om nieuwe plannen en ideeën in te zenden omtrent fijner ouder worden en zijn. Het project is tot stand gekomen in samenwerking met het ministerie van VWS en vele anderen. Bestuursvoorzitter van Stichting Humanitas Gijsbert van Herk is een van de ambassadeurs.

Waar is Leven Lang Leven naar op zoek?
Naar vernieuwende ideeën omtrent fijn oud worden. En naar vernieuwingen in de verpleeghuiszorg die het waard zijn verder te onderzoeken en ontwikkelen. Hersenspinsels, dromen, plannen die al inde maak zijn of zelfs voor een deel al gerealiseerd- alle voorstellen, groot of klein mogen worden ingestuurd.
Stel je voor hoe je zelf graag oud wilt worden en wat er dan belangrijk voor je is. Hoe ziet jouw leven er dan uit? Wat zijn de gewenste ingrediënten voor zorg en ondersteuning? Wat heb je nodig?

Wat levert deelname aan Leven Lang Leven concreet op?
De 10 inzendingen met de meeste potentie worden geselecteerd voor het Leven Lang Leven-pioneersprogramma. Deelnemers krijgen de kans hun idee uit te werken tot een concreet plan met professionele begeleiding en ontwikkelbudget. Daarnaast resulteert Leven Lang Leven in een uitgebreid net werk van vernieuwers die gezamenlijk de beweging vormen richting een nieuwe visie op oud worden en aanpak in de verpleeghuiszorg. Zo draagt het project bij aan een waardevol leven van ouderen, nu en in de toekomst.

Klik hier voor meer informatie en hoe je mee kunt doen. Bekijk ook de video.