Woonlocatie De Skala

Woonlocatie De Skala in De Steenplaat

Stichting Humanitas gelooft dat ieder mens behoefte heeft aan een thuis, een eigen plek waar je veilig kunt voelen. De Skala biedt een thuis voor Rotterdammers vanaf 45 jaar die geen eigen plek hebben in de stad. De woonlocatie bevindt zich in Humanitas De Steenplaat, in de wijk Feijenoord.

Humanitas biedt in de geclusterde extramurale woonlocatie De Skala begeleiding aan mensen met een psychiatrische aandoening; verslavingsproblematiek al dan niet met een dak- en thuisloos verleden. Dankzij woonvoorzieningen als De Skala wordt voorkomen dat deze mensen de maatschappij overlast bezorgen en buiten op straat moeten slapen. De Skala is geen beschermde woonvoorziening.

Daarnaast bieden wij hen ook de zorg die gepaard gaat met het ouder worden. De begeleiding is gericht op de volgende terreinen: zelfzorg en gezondheid, regie op het huishouden, ontwikkelen van de zelfredzaamheid, op orde krijgen van de financiën, participatie in de maatschappij, benutten van iemands kwaliteiten en het leven in een woonlocatie.

Stichting Humanitas kijkt altijd naar de mens en gaat op zoek naar de mogelijkheden die iemand nog wel heeft. In sommige gevallen biedt De Skala een tijdelijk thuis, omdat iemand door de begeleiding in staat is zelfstandiger te wonen. Voor anderen biedt De Skala een levenslang thuis.

In De Skala heeft iedereen een eigen woning met sanitaire voorzieningen. Ook de maaltijden worden verzorgd. Bij De Skala is er voor de bewoners met een verslaving een gedoogbeleid. Dit betekent dat de bewoners middelen mogen gebruiken in hun eigen woning.

Indicatie nodig
Voor De Skala heeft u een indicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De aanvraag hiervan loopt via de gemeente. Heeft u hier vragen over? Neem gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over De Skala, neem dan contact op met onze klantadviseurs via de Humanitas klantenservice. Zij vertellen u graag meer.

Contact
Klantenservice Stichting Humanitas: 010 – 27 13 800 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlStichting Humanitas is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Adresgegevens

Bezoekadres: Persoonshaven 650, 3071 CL Rotterdam
Telefoon algemeen: 010 – 27 13 800
E-mail: info@stichtinghumanitas.nl

Er zijn momenteel geen downloads voor deze locatie.

Er zijn nog geen video’s toegevoegd aan deze locatiepagina.

Deze locatie heeft nog geen links.