Waarmee kan ik u helpen?

HIV Financiële Bijdrage

Wat is financiële ondersteuning?

Hiv Financiële Bijdragen geeft financiële ondersteuning om lasten eenmalig of tijdelijk te verlichten om zo het leven met hiv makkelijker te maken. Hiv Financiële Bijdragen geeft alleen een bijdrage, wanneer van overheidswege of via andere voorzieningen wat betreft hiv, geen vergoeding mogelijk is. De financiële bijdrage die u ontvangt is altijd in de vorm van een gift en wordt nooit als lening gegeven. Voor maandelijks terugkerende (vaste) lasten of het afbetalen van schulden of leningen wordt geen vergoeding gegeven.

Wie kan een beroep doen op deze ondersteuning van Hiv Financiële Bijdragen?

Woont u in Nederland, hebt u hiv en kunt u door een laag inkomen of uitkering zo weinig besteden dat extra kosten die gemaakt moeten worden door hiv, een probleem vormen? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor een bijdrage. Om dit te kunnen bepalen doet Hiv Financiële bijdragen bij ieder aanvraag een inkomenstoets. We vragen u dan ook altijd om een kopie van een aantal documenten met het aanvraagformulier mee te sturen.

Waarvoor kunt u een aanvraag indienen?

• Flessenvoeding voor baby’s van moeders met hiv
  • Sport bij jongeren tot 25 jaar
  • Reiskosten van en naar het ziekenhuis en een voordeelurenkaart
  • Ongedocumenteerden: paspoort- en legeskosten, eetgeld/ leefgeld, huur.

Hoe zijn wij te bereiken?

Op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag hebben wij een telefonisch spreekuur van 13:00 tot 15:00. U kunt ons bereiken op het telefoonnummer: 06-10 35 82 01.

Uw aanvraagformulier en/of declaratie bonnen kunt u sturen naar:
Stichting Humanitas
t.a.v. Hiv Financiële Bijdragen/ HFB
Pieter de Hoochweg 110
3024 BH Rotterdam
Antwoordnummer: 20508
3020 WB Rotterdam

Download hier het aanvraagformulier.