Herinneringsmusea

Home Humanitas heeft op twee locaties grote herinneringsmusea; in Rotterdam Noord in het complex Humanitas Akropolis en in Rotterdam Zuid in de Jan Meertensflat. Daarnaast is in verpleeghuis Hannie Dekhuijzen, eveneens in Rotterdam Zuid, een kleiner herinneringsmuseum gevestigd.

Herinneringsmuseum Humanitas-Akropolis
Het eerste Humanitas Herinneringsmuseum in Humanitas-Akropolis (deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek) is een gigantisch keldermuseum. Het werd geopend op 22 december 2006 door zangeres Annie “kijk eens in de poppetjes van mijn ogen” de Reuver. Tegelijkertijd presenteerde schrijver/journalist Herman Moscoviter zijn boek ‘Open de luiken van uw geheugen‘, een uitgave van Stichting Humanitas.

Klik hier voor meer informatie en foto’s van het herinneringsmuseum.
Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag en op zondag van 13.30 – 16.00 uur; op maandag en zaterdag gesloten, entree gratis.
Adres: Achillesstraat 290, 3054 RL Rotterdam

Herinneringsmuseum Jan Meertensflat
Het eerste Humanitas Herinneringsmuseum in Rotterdam-Zuid, doet niet onder voor het museum in Hillegersberg en werd op 19 februari 2009 geopend door Micky Teenstra, voorzitter van de Rotterdamse Raad voor Kunst & Cultuur. Het is gevestigd in het keldercomplex van serviceflat Jan Meertensflat in de wijk Lombardijen (IJsselmonde). Het museum kan qua omvang (ruim 400 m2) en materiaal wedijveren met het eerste herinneringsmuseum Humanitas-Akropolis.

Klik hier voor meer informatie en foto’s van het herinneringsmuseum.
Openingstijden
: dinsdag t/m vrijdag en op zondag van 13.30 – 16.00 uur; op maandag en zaterdag gesloten; entree gratis.
Adres: Van Langendonckstraat 51, 3076 SH Rotterdam.

Herinneringsmuseum Hannie Dekhuijzen
In verpleeghuis Hannie Dekhuijzen aan de Carnissedreef in de wijk Carnisse (Charlois) is een zogenaamd entreemuseum gerealiseerd. Dit betekent dat het herinneringsmuseum zich niet alleen in een daarvoor aangewezen, aparte ruimte bevindt maar dat het daarnaast is opgedeeld over de entree en daar rondom liggende ruimtes.

Openingstijden: Woensdag, vrijdag, zaterdag en zondagmiddag van 13.30-16.00 u., op afspraak. Entree gratis.
Adres: Carnissedreef 280, 3084 NN Rotterdam.