Home Adres: Achillesstraat 290, 3054 RL te Rotterdam

Telefoon: 010 – 27 13 800

Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag en zondag van 13.30 – 16.00 uur (maandag en zaterdag gesloten).
De toegang is gratis maar een vrijwillige bijdrage is welkom.

Verder bezoek op afspraak (vooraf of direct) bij het directiesecretariaat, telefoon 010 – 27 13 800. Het museum is ook toegankelijk voor minder validen (ook voor bedlegerigen).

Het Humanitas Herinneringsmuseum is bereikbaar met tramlijn 20 of 25 en buslijn 174 brengt u vervolgens tot voor de deur. Het museum is gevestigd in de kelder van Humanitas-Akropolis.

Herinneringsmuseum: waar het verleden toekomst heeft

Het herinneringsmuseum omvat spullen, afbeeldingen, geuren, geluiden en documentatie uit de afgelopen eeuw. Het gekke oranje meubilair uit de jaren zeventig is er te zien, de fietsplaatjes en distributiekaarten uit de oorlog, maar ook de benzinedistributiebonnen uit de oliecrisis, de oude Solex en Puch. Er zijn compleet ingerichte ‘stijlkamers’ uit vervlogen jaren, zoals een woon- en slaapkamer, keuken, schuur, kinderkamer, enz. De oude hout-, kolen-, petroleum-, gas- en elektriciteitskachels en fornuizen, de vimbussen, de tomado-apparatuur, de oude radio’s en televisies, het is er allemaal en nog veel meer.

hakmuseum001web

hakmuseum002web