Waarmee kan ik u helpen?

Dagbesteding opvang, groep

Home Ja! Zo sta ik er niet alleen voor.Even onder de mensen zijn, elkaar spreken en lekker bezig zijn. Dat maakt een dag leuk en waardevol. Ook al woont u zelfstandig, het is fijn om er af en toe uit te zijn en activiteiten te ondernemen. De deuren van onze wooncentra staan altijd open. U kunt bij ons uw dag gezellig en nuttig besteden.

Bezig zijn in gezelschap
Woont u thuis en heeft u behoefte aan gezelschap? Of aan begeleiding of ondersteuning gedurende de dag? Wilt u uw mantelzorgers even ontlasten? Onze medewerkers ontvangen u graag bij één van de wooncentra van Humanitas. Er is altijd van alles te doen: van samen eten, bewegen en muziek tot geheugentraining en voorlichting.

Dagbesteding die bij ú past
U kiest zelf – in overleg – wat voor u de meest prettige dagbesteding is.
Gaat het vooral om de gezelligheid en steun van elkaar? Anderen ontmoeten – als u wilt met eenzelfde achtergrond. Bijvoorbeeld als u lichamelijke problemen hebt of beginnend dementerend bent. Of als u mensen met dezelfde culturele achtergrond wilt ontmoeten. Of u juist prettig voelt in de Salon Humanitas; voor homoseksuele ouderen.
Ligt er meer nadruk op de verzorging? Bijvoorbeeld als u net ontslagen bent uit het ziekenhuis. Of door lichamelijke problemen regelmatig verzorgd moet worden.

Bij u in de buurt
Voor dagbesteding kunt u terecht in verschillende vestigingen van Humanitas.

Voorbeelden van activiteiten:

• Bewegen voor ouderen
  • Activiteiten gericht op geheugentraining
  • Samen koken en samen eten
  • Muziek luisteren en zingen
  • Er met elkaar op uit, bijv naar een museum

Kosten
Voor dagbesteding van Humanitas heeft u een indicatie nodig op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). U vraagt de indicatie aan bij uw gemeente.

Snel geregeld
Wilt u een afspraak maken, of heeft u vragen over dagbesteding? Neem dan contact op met onze klantenservice, 010 271 38 00 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl. Wij komen ook graag bij u langs, voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.