Waarmee kan ik u helpen?

Mantelzorgondersteuning

Home Ja! Zo sta ik er niet alleen voor.

Als u een zieke dierbare intensief en langdurig verzorgt, dan bent u een mantelzorger. Mantelzorgen vraagt ook veel inspanning en energie. Misschien kunt u af en toe wat ondersteuning gebruiken. Daar helpen we u graag bij.

Tijd en hulp voor
Mantelzorgen kan voldoening geven. Maar vaak komt er ook heel wat op uw schouders terecht. Valt de zorg u soms zwaar? Dan ondersteunen we u graag. We kunnen bijvoorbeeld de zorg (deels) van u overnemen, door dagopvang voor uw dierbare te regelen. Of misschien heeft u behoefte aan hulp of informatie en advies over de ziekte. Een training of cursus; contact met andere mantelzorgers. Er is veel mogelijk. Samen met u kijken we hoe we u het beste kunnen helpen.

Vormen van mantelzorgondersteuning

• Verlichting bieden door de zorg, of delen daarvan, tijdelijk over te nemen of door dagopvang te regelen voor de persoon waarvoor u zorgt
  • Vroegtijdig ondersteunen door u hulp, informatie en advies over bijvoorbeeld het ziektebeeld te geven
  • In contact brengen met andere mantelzorgers
  • Een training of cursus bieden

Waar vindt u ons?
Humanitas biedt ondersteuning aan mantelzorgers in de gemeenten Rotterdam inclusief Hoek van Holland, Capelle aan den IJssel en Spijkenisse.

Geen indicatie nodig
Voor mantelzorgondersteuning van Humanitas is geen indicatie nodig. Heeft degene die u verzorgt wel een indicatie op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan bepaalt de gemeente welke ondersteuning u krijgt. U kunt wel aangeven welke hulp u graag zou willen hebben. Bij uw gemeente kunt u hier meer informatie over krijgen.

Snel geregeld
Wilt u een afspraak maken voor mantelzorgondersteuning of heeft u vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, 010 271 38 00 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl. Wij komen ook graag bij u langs, voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.