Waarmee kan ik u helpen?

Ondersteuning bij functioneren

Home Ja! Met ondersteuning bij functioneren blijf ik langer zelfstandig.

Comfortabel thuis wonen in uw eigen omgeving. U leven op uw eigen manier inrichten. Tijdens een psychiatrische behandeling of na een opname kan dat lastig zijn. Onze psychiatrisch verpleegkundigen helpen u uw leven op de rit te krijgen. Met kennis, persoonlijke begeleiding en praktische hulp. Zodat u met vertrouwen thuis kunt wonen en leven op uw eigen manier.

Regelmatige en persoonlijke begeleiding
Bent u onder psychiatrische behandeling? En heeft u hulp nodig bij het oppakken van de dagelijkse dingen zoals het huishouden of een hobby? Met ondersteuning bij functioneren van Humanitas krijgt u hulp op een persoonlijke en praktische manier. Samen met onze verpleegkundige bespreekt u welke ondersteuning ú nodig heeft. Vervolgens komt hij of zij een of twee keer per week bij u thuis. U krijgt begeleiding zolang als nodig is.

Heeft u een indicatie nodig?
U kunt ondersteuning bij functioneren van Humanitas krijgen als u 18 jaar of ouder bent. U heeft hiervoor wel een zorgindicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Deze indicatie vraagt u aan via uw gemeente. Vaak betaalt u wel een eigen bijdrage. Heeft u vragen over de indicatie of de kosten? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Snel geregeld
Wilt u een afspraak maken voor ondersteuning bij functioneren of heeft u vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, 010 271 38 00 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl. Wij komen ook graag bij u langs, voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.

Hulp en zorg bij
U kunt bij ons terecht voor hulp en persoonlijke begeleiding bij:

• het oefenen van vaardigheden zoals het huishouden doen, boodschappen halen en zelf uw administratie bijhouden
  • inzicht krijgen in uw ziekte beeld en uw medicatie
  • het vinden van een leuke dag besteding met hobby’s, (vrijwilligers)werk of sport
  • de weg vinden naar instanties zoals maatschappelijk werk of de bank
  • het inschakelen van andere vormen van hulp