Waarmee kan ik u helpen?

Ontmoetingscentra

Home Ja! Ontmoeten maakt mij blij.

Een praatje met een buurvrouw, samen eten, een muziekinstrument leren spelen, muffins bakken… Dat is gezellig en leuk, én het verzet de zinnen. Precies wat u bij onze ontmoetingscentra kunt verwachten. Plus: ondersteuning en hulp waar u dat nodig heeft. Een Humanitas ontmoetingscentrum vindt u altijd bij u in de buurt. U bent van harte welkom om eens binnen te lopen.

Leuke activiteiten én ondersteuning
Wilt u wat gezelschap en mensen uit de buurt ontmoeten? Even niet alles alleen hoeven doen? Of heeft u extra hulp nodig door lichamelijke klachten of dementie? In de Humanitas ontmoetingscentra kunt u terecht voor gezelligheid, een maaltijd, activiteiten, een cursus. Daarnaast helpen we u ook op weg: bijvoorbeeld met het leggen van contact, de dag indelen, of het bijhouden van uw administratie. Alles wat ú nodig heeft voor een aangename dag. En dat gemakkelijk bij elkaar op één plek.

Ook voor uw mantelzorger
Ook uw mantelzorger is van harte welkom in onze ontmoetingscentra. Bijvoorbeeld voor handige tips en informatie tijdens onze speciale spreekuren en bijeenkomsten voor mantelzorgers of voor activiteiten en een maaltijd.

Ontmoetingscentra bij u in de buurt
Er is altijd wel een ontmoetingscentrum bij u in de buurt. Kijk op onze website www.stichtinghumanitas.nl voor een overzicht van alle ontmoetingscentra. Heeft u vervoer nodig? Dan kan het ontmoetingscentrum er voor zorgen dat u gehaald en gebracht wordt. Hiervoor heeft u wel een indicatie nodig van de gemeente.

Indicatie
Met de meeste activiteiten en voorzieningen in de ontmoetingscentra van Humanitas kunt u gewoon tegen een kleine vergoeding meedoen. Voor bijzondere spreekuren, bijeenkomsten of is een ondersteuning is een zorgindicatie nodig op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet langdurige zorg (Wlz). Een indicatie voor de Wmo vraagt u bij de gemeente aan, een indicatie voor de Wlz bij het Centraal indicatiebureau Zorg (CiZ). Vaak betaalt u wel een eigen bijdrage.

Snel geregeld
U bent van harte welkom bij het ontmoetingscentrum bij u in de buurt, om te kijken of het iets voor u is. En heeft u vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, 010 271 38 00 of klantenservice@stichtinghumanitas.nl. Wij komen ook graag bij u langs, voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.

De oplossing voor als

• u op zoek bent naar contacten met anderen
  • u wacht op opname in een verpleeghuis
  • de overgang van ontslag uit het ziekenhuis naar huis te groot is