Waarmee kan ik u helpen?

Wijkverpleegkundige

Home In deze tijd, waarin op de zelfredzaamheid van mensen een groter beroep wordt gedaan en mensen – ook tot op hoge leeftijd – langer zelfstandig thuis blijven wonen, neemt de wijkverpleegkundige een centrale positie in.

De wijkverpleegkundige is de spin in het web en goed op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn binnen de wijk. Zij is ook de verbindende schakel tussen huisarts, wijkteam, buurtwerk, thuiszorg in de wijk en ziekenhuiszorg.

De wijkverpleegkundige informeert en adviseert u over alles wat met uw gezondheid en welzijn te maken heeft. Zo vertelt zij u over bijvoorbeeld
• Aanpassingen in huis en hulpmiddelen
• Voeding
• Mantelzorg
• Zorg aan huis
• Maaltijdservice
• Persoonsalarmering

Zij onderzoekt wat uw vraag is, stelt vast wat er nodig is en regelt de zorg. Zij verwijst door als dat nodig is en helpt bij het aanvragen van voorzieningen. De wijkverpleegkundige opereert vanuit een zorgteam en levert zelf ook daadwerkelijk (een deel van) de benodigde zorg. Daarnaast heeft de wijkverpleegkundige ook signalerende en coördinerende taken die niet aan een specifiek persoon verbonden zijn. De wijkverpleegkundige is van vele markten thuis.

Humanitas Klantenservice 010 – 27 13 800 of info@stichtinghumanitas.nl.