Personenalarmering

Home Zekerheid
Personenalarmering staat voor zekerheid als u onverwachts hulp nodig heeft. Zelfstandig wonen, dat wil iedereen, zo lang mogelijk! Maar wat nu als uw omstandigheden veranderen of dat (tijdelijk) niet toelaten? Kunt u diegene die u nodig heeft dag en nacht bereiken? Hoe regelt u snel hulp?Stichting Humanitas biedt met haar Servicecentrale al vele jaren zelfstandig wonenden haar diensten aan, waaronder ook personenalarmering. Met één druk op de knop schakelt u dag en nacht hulp in.Wanneer u beschikt over de personenalarmering van Humanitas, ontvangt u een alarmtoestel met halsalarm in bruikleen. Heeft u hulp nodig, dan drukt u simpelweg op de rode knop van het alarmtoestel of van het halsalarm. Een alarmsignaal gaat dan automatisch naar onze Servicecentrale.
U wordt te woord gestaan door een van onze medewerkers. Hij/zij zorgt ervoor dat uw hulpvraag wordt gecoördineerd en de hulp die u nodig heeft wordt ingeschakeld.
In spoedgevallen schakelt onze medewerker direct 112 in.Het halsalarm stelt u in de gelegenheid overal in huis alarm te maken.

Alarmopvolging
Welke hulp wordt ingeschakeld bepaalt u zelf, we onderscheiden hierin twee soorten:

• Alarm naar contactpersonen. Dat zijn er minimaal drie; bijvoorbeeld familieleden, buren of een goede vriend. Deze personen moeten in het bezit zijn van een sleutel van uw woning, 24 uur bereikbaar en binnen 30 minuten bij u kunnen zijn.
  • Alarm met professionele zorgopvolging: de mobiele teams van Humanitas zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar voor uw hulpvraag. Als u hiervoor kiest, vragen wij twee huissleutels van u in bruikleen, zodat het mobiel team in geval van nood uw woning kan betreden.

Aanmelden
Als u zich aanmeldt via telefoon of e-mail, ontvangt u een informatiepakket. Het volledig ingevulde inschrijfformulier, de getekende incassomachtiging en een kopie van uw bankafschrift kunt u met de bijgevoegde antwoordenvelop retourneren. Na ontvangst nemen wij contact met u op.
Wij zullen u vragen of u over de nodige sleutels beschikt. Als dit het geval is maken wij een afspraak met u om het alarmtoestel te komen plaatsen. De aansluiting kan binnen vijf werkdagen plaatsvinden.

Aansluiting en extra’s
Voor aansluiting op de Humanitas Servicecentrale heeft een vaste telefoonlijn de voorkeur. Informeer naar de mogelijkheden als u geen vaste telefoonlijn heeft.
Als u vragen heeft over uw aansluiting, apparatuur of over de mogelijkheden met betrekking tot extra halshangers of extra apparatuur, zoals bijvoorbeeld een valdetector, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Spoedplaatsingen
Er kunnen situaties ontstaan waarbij het noodzakelijk is direct gebruik te kunnen maken van personenalarmering en door ons geleverde wijkzorg. Spoedaanvragen kunnen van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 14.00 uur afgehandeld worden. Dit kan alleen in overleg met de medewerker van de servicecentrale en in opdracht van een zorgmedewerker. Voor een spoedplaatsing worden extra kosten in rekening gebracht.

De kosten
De kosten van een abonnement op de personenalarmering van Humanitas zijn gebaseerd op de kostprijs van het alarmeringssysteem en de organisatie. Humanitas is een organisatie zonder winstoogmerk. De tarieven zijn afhankelijk van de dienstverlening die u wenst. Sommige ziektekostenverzekeraars vergoeden de kosten van personenalarmering. Informeer hierover bij uw ziektekostenverzekeraar.

Contact
Heeft u na het lezen van deze informatie belangstelling of vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
U kunt bellen met onze afdeling klantenservice, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur: 010 – 27 13 800.
U kunt ons ook mailen via: klantenservice@stichtinghumanitas.nl. Ons postadres is: Humanitas Klantenservice, Postbus 37137, 3005 LC Rotterdam. Of vraag informatie op via dit formulier.