Wasservice

Home Comfortdienst wasverzorging en linnenpakket
Humanitas gaat ver in het ontzorgen van haar bewoners. Steeds weer ontwikkelt Humanitas nieuwe comfortdiensten. Humanitas levert die comfortdiensten vaak in samenwerking met gerenommeerde bedrijven en maakt daarbij afspraken die gunstig zijn voor haar cliënten. Edelweiss Textielverzorging is zo’n bedrijf. Dit bedrijf biedt u het gemak van het uitbesteden van het reinigen van al uw was- en stoomgoed. Daarnaast zijn er nog extra mogelijkheden, zoals de huur van een linnenpakket en gordijnservice.Dus heeft u geen zin meer in die wekelijkse was? Hangt het strijken u ook de keel uit? Wilt u niet meer de deur uit naar de stomerij? Dan is het Wasverzorgingsabonnement, eventueel aangevuld met een linnenpakket en/of gordijnservice van Humanitas en Edelweiss iets voor u.

Hoe gaat het in zijn werk?
Na aanmelding voor de wasservice maakt u met Edelweiss de afspraak dat op een vastgestelde dag de was bij u wordt opgehaald en teruggebracht, wekelijks of om de week.

Wat kost zoiets nu?
Stichting Humanitas is al jarenlang klant van Edelweiss en heeft goede condities voor haar cliënten afgesproken. Er zijn duidelijke prijzen per artikel (zie aparte prijslijst). Alles wordt bovendien per artikel afgerekend, zodat u alleen betaalt wat u daadwerkelijk heeft laten reinigen.

Wat is uw voordeel?
Het grote voordeel is dat uw wasgoed op een professionele en maatschappelijk verantwoorde manier gereinigd wordt.Uw stoomgoed wordt vakkundig en netjes behandeld. Uw overhemden worden keurig gestreken.
Het voelt ook goed omdat uw wasgoed bij een bedrijf verwerkt wordt dat continu bezig is zich ten aanzien van het milieu te verbeteren en in de branche winnaar is van de energieprijs 2011. Daarnaast heeft u een duidelijk financieel voordeel, omdat u deze comfortdienst als cliënt van Humanitas kunt afsluiten.

Hoe weet ik of mijn spullen retour zijn gekomen?
Edelweiss werkt met een doordacht registratiesysteem. U krijgt bij de start de beschikking over een waszak en een wasboek. Op het wasboek staan uw naam en klantnummer. Bij het vullen van de waszak telt u alle artikelen en noteert deze in het wasboek. Het wasboek doet u in de waszak en het gaat met de vuile was mee met de chauffeur. Bij ontvangst van uw waszak controleert een medewerker van Edelweiss de vuile was aan de hand van het wasboek.
Nadat alles is gewassen, gevouwen en/of gestreken, wordt opnieuw gecontroleerd of alles compleet is. Eventuele afwijkingen, die worden geconstateerd bij de controle van de vuile en de schone was, worden aangetekend in het wasboek. Het wasboek komt met de schone was retour, zodat u bij ontvangst precies kunt zien of alle artikelen retour zijn gekomen.

Herstel en reparatie
Wilt u een knoopje aan uw overhemd laten zetten of een zoom die loslaat laten repareren? Dat hoeft u niet meer zelf te doen en u hoeft er geen familielid of kennis mee te belasten. Edelweiss kan u ook hiermee van dienst zijn. U vult uw wens in op de, achterin uw wasboek te vinden, reparatiekaart en stopt deze kaart met het te repareren artikel in een plastic zak. Deze zak geeft u apart mee aan de chauffeur van de wasserij. Kleding voor herstel dient wel schoon aangeleverd te worden. De kosten van kleine herstelwerkzaamheden vindt u terug op de prijslijst. Kleding met speciale reparatie- of herstelverzoeken kunt u, na overleg per telefoon of mail, ook bij Edelweiss aanbieden.

Huur linnenpakket
Edelweiss verhuurt ook linnen aan veel sterrenhotels in Nederland. U kunt thuis ook genieten van een dergelijk luxe huurpakket linnengoed.

Hoe werkt het systeem?
Edelweiss heeft vanuit haar ervaring drie pakketten voor u samengesteld: het Bedlinnenpakket, het Badgoedpakket en het Keukenpakket. Bij elk pakket staat aangegeven hoeveel stuks u per week ter beschikking krijgt. Eens per week worden de vuile artikelen opgehaald en ontvangt u schone artikelen retour. In de huurprijs van het pakket is het wassen inbegrepen.
Bij de bepaling van de aantallen stuks per pakket is een inschatting gemaakt hoeveel stuks u in gebruik zult hebben, hoeveel stuks er in de was terecht komen en hoeveel stuks u op voorraad moet hebben. Zo beschikt u altijd over voldoende linnengoed. Schoon én van hoogwaardige kwaliteit! Wilt u meer linnen? Dan kunt u natuurlijk meer pakketten bestellen. Met andere woorden: u bepaalt zelf het soort pakket en het aantal pakketten dat u afneemt.

Gordijnservice
Uw gordijnen hebben zo nu en dan een opknapbeurt nodig. Het is lastig en zwaar werk om zelf uw gordijnen af te halen en weer op te hangen. Edelweiss kan u dit karwei uit handen nemen en geheel voor u verzorgen. Indien u dit wenst kunt u hiervoor een afspraak maken met Edelweiss.

Zelf linnen kopen
U wilt zelf luxe linnen aanschaffen? Ook daarmee kan Edelweiss u helpen. U hoeft niet lang te zoeken. Op internet kunt u vinden wat goed bij u past en artikelen aanschaffen die uw comfort kunnen vergroten. Exclusief voor u als Humanitas abonnee kunt u via de website www.textielwinkel.nl diverse linnengoedartikelen, zoals lakens, dekbedhoezen, slopen en badgoed kopen met een speciale korting van 5%.

Aanmelding en vragen
Voor aanmelding op het abonnement en met vragen over de wasverzorging, huur linnenpakket en gordijnservice kunt u mailen naar Lida@edelweiss-groep.nl.
Beschikt u niet over e-mail dan kunt u tussen 8.00 en 12.00 uur ook bellen naar 088 – 070 04 32.