Humanitas bij SBS 6: zaterdag 10 december: ‘Tegen de stroom in anders durven zijn’

Wij zijn trots dat wij uitverkozen zijn tot Best Presterende Werkgever, in de categorie zorg en maatschappelijke dienstverlening, van Nederland! Het NBSA-instituut heeft in opdracht van het nieuwe programma Arbeidsmarkt TV van SBS 6, meer dan 100 bedrijven en organisaties in Nederland onderzocht.

Onderzocht is of je een aantrekkelijke organisatie bent, hoe je het meest uit je medewerkers haalt en of de medewerkers achter de doelen van de organisatie staan. Omdat we branchewinnaar zijn, zijn wij tevens genomineerd voor de titel ‘Best Presterende werkgever 2016’.

Uit het jury-rapport: ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Humanitas, want zij is continue bezig om haar diensten te verbeteren en zo optimaal mogelijk te laten aansluiten op de wensen van haar zorgklanten’. Maar ook het niet schuwen van de discussie vol aan te gaan over ‘de zorg’ in Nederland en ondanks de forse tegenwind fier overeind te blijven.

Elke branchewinnaar wordt in het programma Arbeidsmarkt TV aan de Nederlandse kijker gepresenteerd. Kijk zaterdag 10 december, om 14.30 uur op SBS6 naar het interview dat Arnold van der Vanderlyde heeft met voorzitter van de Raad van Bestuur van Stichting Humanitas, Gijsbert van Herk. In het gesprek staan centraal: de filosofie van de organisatie en de betekenis die dit heeft voor de klant, het zichtbaar willen zijn voor de eigen medewerkers, aanpakken van wat nodig is (ook impopulaire maatregelen durven nemen hoort daarbij).

Kortom: ‘Tegen de stroom in anders durven zijn’.

De uitzending wordt zondagochtend 11 december om 12.35 uur herhaald. Tevens zal er in alle landelijke pers komende periode aandacht voor zijn.

Begin volgend jaar dingen we dan nog mee naar de landelijke winnaar van alle branches in Nederland. Hierover volgt dan aparte berichtgeving.