Lekker eten voor iedereen!

Humanitas Rotterdam en de Voedselbank Rotterdam, hebben de handen ineengeslagen om een goed gevuld en lekker decemberpakket voor alle cliënten in Rotterdam die dat nodig hebben, mogelijk te maken.

Van dinsdag 13 tot en met donderdag 15 december zijn er in acht locaties van Humanitas een inzamelpunt ingericht waar mensen terecht kunnen die voedsel willen doneren aan de Voedselbank. De inzamelpunten zijn geopend van 11.00 – 16.00 uur. Vrijwilligers van Humanitas nemen de producten in ontvangst en aan het eind van de actie halen de vrijwilligers van de Voedselbank de kratten met de levensmiddelen weer op.

De inzamelpunten van Humanitas zijn:

Humanitas Akropolis, Achillesstraat 290
Humanitas Bergweg, Bergwegplantsoen 10
Gerard Goosenflat, Thomas Mannplaats 150
De Evenaar, Vaasahof 75
Humanitas aan Zee, Hoekse Brink 219
Jan Meertensflat, van Langendonckstraat 51
Nancy Zeelenberg, Bevelandsestraat 30
Residence IJsselzicht, Sint Helenabaai 1

Lang houdbaar en gezond

• Groente of fruit in blik of pot
  • Volkoren pasta, couscous, zilvervlies- of meergranenrijst
  • Peulvruchten uit blik of pot (bijvoorbeeld bruine/witte of kidneybonen, linzen, kikkererwten)
  • Houdbare melk, jam, aardappelpuree, pastasaus.
  • Smeerkaas, eieren, olie.

Officiële aftrap
De officiële start van de gezamenlijke actie is dinsdag 13 december om 10.00 uur op de locatie Humanitas Akropolis, Achillesstraat 290 in Rotterdam. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Humanitas, Gijsbert van Herk en vertegenwoordigers van de Voedselbank Rotterdam Bert Visser en Milo Baron, zijn hierbij aanwezig.