Persbericht: Minister Hugo de Jonge van VWS bezoekt locatie de Zilverlinde

Op dinsdag 26 mei brengt minister Hugo de Jonge een werkbezoek aan de locatie de Zilverlinde van Stichting Humanitas. De Zilverlinde is namelijk een van de 26 verpleeghuizen in Nederland – en enige in de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond – waar vanaf 11 mei weer bezoek op gecontroleerde wijze is toegestaan.

De minister zal deze middag vanaf 16.30 uur in gesprek gaan met bewoners, familie en medewerkers van de Zilverlinde. De gesprekken gaan uiteraard over de ervaringen van de proef. Maar ook over de tijd dat er geen bezoek plaats kon vinden. Omdat elke bewoner maar 1 vaste bezoeker per week mag hebben, vindt het contact met de minister plaats door middel van beeldbellen vanuit het naastgelegen Akropolis, de hoofdlocatie van Stichting Humanitas. Ook gaat de minister in gesprek met de directie en het bestuur van Stichting Humanitas over hun ervaringen met de versoepeling van de bezoekregeling.

Om 17.50 uur is er gelegenheid voor de pers om vragen te stellen aan minister Hugo de Jonge en bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk van Humanitas. U bent daarvoor uitgenodigd.

De locatie waar dit persmoment plaats zal vinden is:

Humanitas Akropolis
Achillesstraat 290
3054 RL ROTTERDAM

Bij de hoofdingang zult u doorverwezen worden naar de ruimte waar het persmoment plaats zal vinden.
________
NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stichting Humanitas
Of via vborst@stichtinghumanitas.nl

Stichting Humanitas
Stichting Humanitas biedt hoogwaardige zorg en diensten aan iedereen – van 0 tot 100+ – die ondersteuning en hulp nodig heeft en richt zich op verzorging, verpleging, welzijn, maatschappelijke dienstverlening en medische behandeling. Humanitas is een algemene instelling zonder binding aan een levensbeschouwing. Bij Humanitas werken circa 3500 medewerkers en 2500 vrijwilligers in diverse regio’s en locaties. Voor meer informatie: www.stichtinghumanitas.nl.