Minister de Jonge brengt een werkbezoek aan Humanitas

Gisteren bracht minister Hugo de Jonge een werkbezoek aan Humanitas. Dit om bewoners, familie en medewerkers te spreken over de ervaringen met het bezoek dat weer is toegestaan op locatie de Zilverlinde.

De Zilverlinde is een van de 26 locaties in Nederland die als eerste in Nederland – voorzichtig – de deuren opende voor bezoek. Deze week volgen twee andere locaties en na 15 juni zal er een bezoekregeling zijn voor alle locaties van Stichting Humanitas.

Onze bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk gaf aan de minister te kennen dat het voor bewoners en familie een lastige fase is. “We lopen voorop in Nederland bij het openen van de deuren voor bezoek, maar we moeten ook mensen teleurstellen omdat we niet gelijk overal het bezoek weer kunnen toelaten. Dit omdat we per locatie alles op de juiste manier en volgens uitgebreide voorwaarden moeten organiseren.”

Het AD en RTV Rijnmond deden verslag:

Minister De Jonge leeft mee met ouderen: ‘Tijd van leven is belangrijk, maar ook kwaliteit’

Veel verzorgingshuizen in onze regio zijn nog niet klaar om bezoek te ontvangen. De Zilverlinde in Rotterdam-Noord wel. Bewoners mogen elke week één familielid binnenlaten. Minister Hugo de Jonge van Medische Zorg nam er een kijkje. “Heel goed dat we hier de eerste stappen zetten van afstand naar nabijheid.”