‘Rotterdamse pakketjes’ voor klanten Humanitas

Op donderdag 9 juli heeft de Leef je Uit Foundation 1.000 ‘Rotterdam pakketjes’ uitgedeeld aan klanten van de huishoudelijke ondersteuning van Stichting Humanitas.

Bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk van Stichting Humanitas is enorm verheugd met deze gulle gift. “Ondanks dat de zorg voor onze klanten met huishoudelijke ondersteuning voor bijna 100% is doorgegaan, hebben deze klanten wel een enorm onzekere en vervelende tijd achter de rug. Het Corona-virus gaf de nodige belemmeringen voor het geven van huishoudelijke ondersteuning, maar des te meer was te zien dat de huishoudelijke zorg ook meer is dan dat. Het gaat ook om contact met elkaar hebben. Daarnaast is het geweldig om te zien dat er in de afgelopen weken geweldige initiatieven zijn geweest om meer positiviteit in het leven van onze klanten te brengen. Dat geldt zeker voor de ‘Rotterdam pakketjes’ die door de Leef je Uit Foundation geschonken worden.” Het Rotterdam pakketje bestaat uit verschillende kaasproducten.

De Leef je Uit Foundation, opgericht door de Rotterdamse koopman Michel Perridon, is erop gericht om de groep ouderen in het zonnetje te zetten. “Dit is uiteraard ook voor Stichting Humanitas een belangrijke groep waarvoor wij de zorg verlenen. De Leef je Uit Foundation heeft zich bovendien bij ons aangesloten via Handen voor Humanitas, een community van betrokken ondernemers en stichtingen die graag op hun manier een steentje willen bijdragen aan de zorg voor de meest kwetsbare Rotterdammers.”

Gijsbert van Herk deelde gisteren het eerste van de 1.000 geschonken ‘Rotterdam pakketjes’ uit aan de heer Husslage, een klant van de Huishoudelijke Ondersteuning van Stichting Humanitas. “En mogelijk volgen er zelfs nog 3.000 meer,” aldus van Herk.