‘Eenzaamheid is desastreus voor mensen’

In het integere artikel ‘Eenzaamheid is desastreus voor mensen’ in De Groene Amsterdammer van 2 september, is een openhartig verslag te lezen over de enorme impact die de eerste Corona-golf had op bewoners en familie van verpleeghuizen. En over wat dit deed met medewerkers en vrijwilligers in de langdurige zorg.

In het artikel worden heel duidelijk de dilemma’s van de eerste golf geïllustreerd en wordt ingegaan op de lering die getrokken moet worden voor een eventuele tweede golf, waarbij de kwaliteit van leven voorop dient te staan en veel meer gekeken moet worden naar de situatie op specifieke locaties.

Hierover komen o.a. bestuursvoorzitter Gijsbert van Herk en collega’s van Stichting Humanitas aan het woord. Lees het artikel hier:

Ouderen stopten met eten toen het verpleeghuis een gevangenis werd

Of ze nog even met spoed een mail de deur uit mag doen over de nieuwe richtlijnen voor het bezoek? De besmettingscijfers in Rotterdam Rijnmond lopen weer op en dus is verpleegkundige Julia Verkade, die ook lid is van het crisisteam van Humanitas, een welzijnsorganisatie waaronder zo’n dertien verpleeghuizen vallen, druk.