Manifest: Doe verpleeghuizen tijdens tweede coronagolf niet meer op slot

Humanitas is een van de initiatiefnemers van het manifest dat vandaag publiekelijk is gemaakt. Het manifest roept op om bij de volgende crisis/besmettingengolf persoonsgerichte zorg te agenderen en begrip te vragen voor de verschillende standpunten die er leven en gezamenlijk een volgende crisis te bezweren. “Laat deze groep van 70 het OMT adviseren voor de niet-acute zorg” (bestuurder Stichting Humanitas Gijsbert van Herk).

Lees hier het artikel daarover in Trouw hieronder.

Teken hier het zorgmanifest: https://www.humanistischverbond.nl/zorgmanifest/ (bij drukte kan het zijn dat het enige tijd duurt voordat de link werkt).

Volg Humanitas op:

Facebook: http://www.facebook.com/stichtinghumanitas
Twitter: https://twitter.com/humanitas_rtd
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/1590978
Instagram: https://www.instagram.com/stichtinghumanitas/
Youtube: http://www.youtube.com/stichtinghumanitas

Manifest: Doe verpleeghuizen tijdens tweede coronagolf niet meer op slot

De tweede coronagolf mag niet leiden tot een nieuwe isolatie van verpleeghuishuisbewoners. De kwaliteit van leven van ouderen dreigt opnieuw onder te sneeuwen vanwege de angst voor het virus. Dat stelt een groep van zo’n 70 bestuurders in de ouderenzorg en thuiszorg, hoogleraren en prominenten, in een manifest dat ze via Trouw.nl (scroll naar onder om het te lezen) naar buiten brengen.

Foto: rawpixel.com