Veel aandacht voor zorgmanifest

Het manifest voor persoonsgerichte zorg in verpleeghuizen dat door Humanitas en andere initiatiefnemers vorige week publiekelijk is gemaakt, krijgt gelukkig veel aandacht vanuit de landelijke en regionale media. Tevens ook steun vanuit de beroepsgroep en mantelzorgers.

Het manifest roept op om bij de volgende crisis/besmettingengolf persoonsgerichte zorg te agenderen en begrip te vragen voor de verschillende standpunten die er leven en gezamenlijk een volgende crisis te bezweren. Tevens wordt hiermee veel meer aandacht gevraagd voor ook de niet acute zorg, iets dat ook de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving (RVS) adviseert in haar rapport ” (samen)leven is meer dan overleven”.

Teken hier het zorgmanifest: https://www.humanistischverbond.nl/zorgmanifest/ (bij drukte kan het zijn dat het enige tijd duurt voordat de link werkt).

Onze bestuurder van Stichting Humanitas, Gijsbert van Herk, werd deze dagen geïnterviewd door de NOS op Radio 1 en door Radio Rijnmond. Hieronder is het fragment van NPO Radio 1 te beluisteren: