De Dutch Design Week

Gedurende het afgelopen half jaar is voor veel mensen het “normale” leven on hold gezet. Een periode die ook leidde tot bezinning, over de eigen gezondheid en over de waarde ervan.

Tijdens de Dutch Design Week (deze week) wordt ingegaan op de waarden die in de toekomst van de zorg centraal zouden moeten staan. Hoe kan design ons helpen om de zorg een integraal onderdeel van onze maatschappij te laten zijn? In het Embassy of Health journaal van 20 oktober jl. ging Skipr uitgever Simon Broersma hierover in gesprek met Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter Stichting Humanitas en Jetske van Oosten, curator van de tentoonstelling Chronic Health, happily ever after?.

Bekijk het journaal hier

Tevens werd tijdens dezelfde Dutch Design Week een interessant gesprek gevoerd over wat de zorg kan leren van de watersector. Inge Kruit, jurist en student aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht, ging hierover in gesprek met Erik Wagener, directeur van het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) en Gijsbert van Herk, bestuursvoorzitter Stichting Humanitas.

Lees het interview hier:

Dit kan de zorg leren van het watermanagement – Skipr

De watersector in Nederland kan een voorbeeld zijn voor de zorg. Dat ontdekte Inge Kruit, jurist en student aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht, toen ze zich in het watermanagement verdiepte. Ze ging in gesprek met Erik Wagener, directeur van het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) en Gijsbert van Herk, bestuurder van de Rotterdamse zorgorganisatie Humanitas.